Forum Freedom-IP VPN

Forum d'entraide de la communauté Freedom-IP VPN

Vous n'êtes pas identifié(e).

#26 2012-05-22 18:18:20

Sup3rnova01
Membre
Inscription : 2012-03-24
Messages : 16

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

It's just because when you want to open the vpn you have the choise between current user which is me and i have the administrator rights but look like that doesn't hide my ip if i use it, and then you have the choice to open it with administrator and for that i don't remember the password.
Could that be something else??

Hors ligne

#27 2012-05-22 18:25:57

Sup3rnova01
Membre
Inscription : 2012-03-24
Messages : 16

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

RUN as (sup3rnova/angelo) > if i use this one doesn't work

The following user: Administrator
                                       
                          Angelo > if i use this one doesn't work

Hors ligne

#28 2012-05-22 18:40:24

Back2back
Contributeurs Confirmés
Inscription : 2011-11-20
Messages : 4 330
Site Web

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

Yes, but on windows seven you have to do a right clic on openVPN icon, and "open like administrator" (It's my translation, I don't know what is write on the english windows)

Hors ligne

#29 2012-05-22 19:07:51

Antonin
Membres de confiance
Inscription : 2011-11-28
Messages : 3 729

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

Hi,

Right click on OpenVPN GUI icon select "Run as administrator".
or
OpenVPN GUI icon on your desktop, right-click on it, and choose Properties from the context menu.
Click on Change settings for all users.
In the Properties window, check Run this program as an administrator.

Hors ligne

#30 2012-05-22 19:08:22

Sup3rnova01
Membre
Inscription : 2012-03-24
Messages : 16

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

I have windows XP

angelo is the administrator..so i don't understand..

the windows that come up is the one I show you before you answer..

Hors ligne

#31 2012-05-22 19:21:27

Antonin
Membres de confiance
Inscription : 2011-11-28
Messages : 3 729

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

Ok,

C'est peut-être autre chose. Sur XP, je crois que les droits d'administrateurs ne bloquent pas l'utilisation du TAP-WIN32, à l'inverse de vista & seven, pardon.
Mets-nous le log de connexion, parce que là, depuis le début, on fait tout à l'aveugle, et ce doit être en fait tout simple.

Hors ligne

#32 2012-05-23 14:21:08

Sup3rnova01
Membre
Inscription : 2012-03-24
Messages : 16

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

Hors ligne

#33 2012-05-23 14:27:34

David
Bof !!!
Inscription : 2012-01-30
Messages : 6 132

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

Hors ligne

#34 2012-05-23 14:30:10

Antonin
Membres de confiance
Inscription : 2011-11-28
Messages : 3 729

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

hello,

This line : "CreateProcess C:\WINDOWS\system32\route.exe failed: The system cannot find the path specified." It's the problem.
Windows is in J:, not C:

So, please see (again) : page 1, message #12.

Hors ligne

#35 2012-05-23 14:39:39

David
Bof !!!
Inscription : 2012-01-30
Messages : 6 132

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

Re ...

Exact ... je zappe toujours ce micmac entre C: et J: sur cette discussion  ops

Au pire, pouvez vous créer un répertoire le répertoire C:\WINDOWS\system32\, puis faire une copie de  J:\WINDOWS\system32\route.exe dans C:\WINDOWS\system32\route.exe
D'ailleurs, pourquoi votre windows est installé sur J: au lieu de C: !?

Cordialement, David.

Hors ligne

#36 2012-05-23 17:49:35

Antonin
Membres de confiance
Inscription : 2011-11-28
Messages : 3 729

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

Re,

Alors après quelques échanges par MP, il s'avère que l'utilisateur a qu'un seul disque, et qu'il se nomme J:
Les manipulations de la base de registre, l'ajout de win-sys env ou win-sys \\J: n'ont rien donné.
Il faut attendre que l'utilisateur formate son disque et le nomme C: smile

Hors ligne

#37 2012-05-23 18:18:32

David
Bof !!!
Inscription : 2012-01-30
Messages : 6 132

Re : Connect to NL_freedom ip has failed

Re ...

Je sais qu'il est possible de modifier la lettre d'un lecteur (même celle du disque système mais c'est une galère car il faut remplacer dans les Bases de Registre Système et Utilisateur l'ancienne lettre du lecteur par la nouvelle lettre) ... et ça ne fonctionne pas toujours.

Une ré installation est toujours plus stable et fiable ... et tellement simple. En plus, Repartir avec un système propre pour les beaux jours ... c'est le pied smile

Cordialement, David.

Hors ligne

Pied de page des forums